Père Gilbert en de bosbeekse visie: 2 handen op 1 buik

Bij de Bosbeke streeft men naar eerlijke producten. Maar wat bedoelt men nou precies met het woord “eerlijk” of de afgeleide broers en zussen daarvan zoals: “Eerlijke” producten, “eerlijke” werkomstandigheden, “eerlijke prijzen”, “eerlijke kwaliteit” ... u leest het geregeld, maar de werkelijke smaak is vaak zoek. Soms wordt het woord “eerlijk” te pas en te onpas als adjectief toegevoegd. Omdat het een mooi en positief licht werpt op het inhoudelijke. Niet zelden wordt de lezer erdoor misleid en afgehouden van de kern van de zaak. Bij de Bosbeke heeft men een dusdanig stevig onderbouwde visie, dat ze het woord “eerlijk” bijna patent-waardig zijn. Meer nog, het is hun moedergedachte en basisvertrekpunt van waaruit zij gaan produceren. Een visie die verder reikt dan morgen. Veel verder. Een visie die omgezet wordt in daden. “Een leefbaar en ecologisch verantwoord product op de markt zetten vandaag de dag is wél degelijk een haalbare kaart binnen ons bedrijf”, aldus zaakvoerder Krist Callewaert. “Het is een must om zowel economisch als ecologisch verantwoord te gaan produceren”, met respect voor onze jarenlange verworven kennis in ambachten.

“Wij doen er alles aan om met onze producten bij te dragen aan een groene planeet. Wij geloven steevast in een productieproces waar zowel onze werknemers, onze meubelinstallateurs én onze klanten in 1 lijn tevreden kunnen zijn en tegelijk een kwalitatief product mee naar huis kunnen nemen. Tevredenheid staat centraal, maar: “Mensen moeten ook bewuster leren nadenken over hun behoeften. Met onze kennis komen we al een heel stuk tegemoet aan hun wensen voor we nog maar dénken over produceren. Communicatie is een belangrijk element om tot het brandpunt te komen waar prijs, kwaliteit en tevredenheid van alle partijen én over de ganse lijn, hand in hand gaan.

Niet enkel de tevredenheid van klanten staat bij hen centraal, maar evengoed de tevredenheid van onze eigen mensen. Ontegensprekelijk staan zij aan de basis van onze prachtige productielijn door hun kennis, vakmanschap en passie. Dat de zaakvoerder een kapitein is die het roer bewust los beteugelt bewijst hij door zijn uitspraak “U maakt geen kwaliteit van achter uw bureau; u moet tùssen de mensen staan.”

Vanuit deze visie lanceert de Bosbeke haar nieuwe label:

“GREEN&CRAFT, We think & act tomorrow”

terug